Surprise! - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Iris Kuijpers - WaarBenJij.nu Surprise! - Reisverslag uit Chester, Verenigd Koninkrijk van Iris Kuijpers - WaarBenJij.nu

Surprise!

Blijf op de hoogte en volg Iris

29 Maart 2015 | Verenigd Koninkrijk, Chester

Hoi allemaal,

Ik werd er een paar dagen geleden even aan herinnerd dat het alweer een tijdje terug is dat ik mijn laatste reisverslag geschreven heb (8 februari, oeps). Dus bij deze weer eventjes een update. In mijn laatste verslag kondigde ik mijn reisje naar Londen en Edinburgh aan: het was fantastisch! Londen was mooi, we hebben in drie dagen ongelofelijk veel kunnen doen en zien: Abbeyroad, 221B Bakerstreet, Camden Market, Big Ben, Buckingham Palace, 9 3/4 platform, etcetera. Maaarr.. Edinburgh was zoooveel beter! Vanuit Londen namen we de 4,5 uur durende trein naar Edinburgh. Prachtige rit waarbij we de zon zagen ondergaan in het Schotse heuvellandschap. Eenmaal aangekomen in Edinburgh was het slechts een kleine zoektocht totdat we ons hostel gevonden hadden, die op een prachtige locatie bleek te liggen. Met z'n zevenen deelden we een ruime achtpersoonskamer met uitzicht op Edinburgh Castle. De achtste plek werd later op de avond ingevuld door een Australisch meisje. De vijf dagen in Edinburgh vlogen voorbij en naast vele doedelzakspelers, pubs en wiskey, hebben we ook genoten van wandeltochten bijgestaan door een gids. Sowieso een aanrader om de free walking tour van Sandemans tours te nemen (voor degenen die van plan zijn Edinburgh te bezoeken). Onze gids was echt een heel boeiende verteller. Zo leuk en interessant om naar te luisteren, dat we besloten om meerdere tochten van dezelfde organisatie bij te wonen. Op eigen initiatief zijn we in de vroege ochtend de heuvel genaamd 'Arthur's Seat' beklommen om de zonsopkomst te zien. Helaas pindakaas, geen zon te zin door het dikke wolkendek, maar het was prachtig om de stad te zien ontwaken. Toen we uiteindelijk weer beneden stonden, begon de zon natuurlijk net z'n eerste straaltjes te laten zien, zul je altijd zien. De dagen vlogen voorbij en voordat ik het wist, zat ik weer in de trein terug naar Chester.

In de weken die volgden in Chester gebeurden niet zoveel speciaals om eerlijk te zijn. Meestal bestond het uit twee volle dagen colleges, drie basketbaltrainingen (af en toen een wedstrijd), fitnessen en uitgaan. Prima ritme, wat mij betreft. Het ritme werd twee weken geleden doorbroken toen ik in een spontane actie bedacht om m'n zusje in Nederland te verrassen toen ze in de wedstrijd voor het Nederlands Kampioenschap Dameskorfbal mochten spelen. Zaterdagavond kocht ik m'n ticket en op woensdagochtend zat ik in de trein naar het treinstation. De reden dat ik naar huis ben gegaan, heeft totaal niets te maken met het feit dat ik heimwee had, want dat had ik niet, maar toen ik eenmaal wist dat ik iedereen weer ging zien, had ik toch echt wel weer zin om eventjes het Nederlandse land te betreden. Aan het einde van de middag kwam ik aan op Eindhoven Airport en een paar uurtjes later zat ik weer in het treintje op weg naar Tilburg. Naast ons Evi had ik namelijk ook nog niets verteld tegen Fardeau, die een paar dagen eerder jarig was. Suuuper leuk om van beiden de verraste gezichten te zien toen ik in een keer voor hun neus stond! Tijdens m'n weekje in Nederland heb ik de kans gegrepen om piano te spelen (wat ik echt mega heb gemist in Engeland) en om m'n gezinnetje en m'n vriendinnetjes in Someren en in Tilburg weer te zien: geen spijt, want het was heel leuk om met iedereen weer bij te kletsen over de afgelopen tijd. En ik moet zeggen, het leek wel alsof er niets was veranderd, op twee nieuwe stoelen in onze woonkamer na.

Ons Evi had al op de planning staan om mij te bezoeken in Chester. Daarom had ik mijn vlucht terug naar Engeland tegelijkertijd met haar vlucht geboekt. Afgelopen woensdag kwamen we aan in Manchester. Daar hebben we samen wat gegeten en uiteindelijk namen we de MegaBus (lees: goedkoopste optie) terug naar Chester om uiteindelijk laat in de avond aan te komen in m'n kamertje. Omdat we allebei best wel moe waren van het reizen, besloten we niet veel meer te doen en lekker ons bedje op te gaan zoeken. De opvolgende dagen heb ik Evi rondgeleid in Chester, zijn we naar de dierentuin geweest en hebben we een dagje doorgebracht in Liverpool. Het was echt heel erg gezellig en ik vond het ook fijn dat ik eens m'n eigen taal kon spreken, want dat kan normaal gesproken niet. Ik blijk namelijk de enigste Nederlander in Chester University. Vanochtend is Evi weer vertrokken naar Nederland, en als het goed is zit ze nu weer bijna thuis!

Voor mij is het nu tijd om uit te kijken naar het volgende dat op de planning staat: Easter Break. In Engeland doen ze niet te flauw met de vakanties. Zo krijgt iedereen op onze universiteit drie weken de tijd om Pasen te vieren (dat is nog eens wat anders dan die éne dag in Nederland). De meeste Engelsen gaan naar hun ouders tijdens deze drie weken, wat resulteert in een spookhuis waar ik nu woon. Daar waar normaal gesproken zo'n zeventig mensen in John Milton Hal wonen, zijn er nu nog zo'n tien over. Ik heb besloten de drie weken in te vullen met een bezoekje aan Ierland en Noord-Ierland. Omdat veel mensen nog niet zeker waren van hun plannen tijdens de vakantie, heb ik besloten zelf plannen te maken en die zijn als volgt: Dinsdag vertrek ik vanuit Manchester Airport naar Dublin om daar vervolgens drie nachten te verblijven bij iemand die ik ken via Couchsurfing. Ben wel benieuwd hoe het loopt, maar aangezien je op Couchsurfing recensies over iemand kan lezen en hij 200 positieve recensies heeft, heb ik er wel vertrouwen in. Na Dublin verblijf ik voor drie nachten in Newcastle (Noord-Ierland). In eerste instantie had ik voor daar ook een adres kunnen regelen via Couchsurfing, maar helaas werd die een paar dagen geleden gecancelled doordat ze andere plannen hadden. Nu moet ik nog even op zoek naar een hostel, maar heb echt veel zin om Newcastle te bezoeken aangezien het een mooi plaatsje blijkt te zijn, maar ook nog eens dichtbij het 'Mourne Mountains' gebied ligt, wat ook heel erg mooi moet zijn. Na drie dagen in Newcastle reis ik door naar Belfast, waar ik bij een meisje kan verblijven die ik ken vanuit m'n accommodatie in Chester. Ook daar blijf ik drie nachtjes en vanuit daar reis ik door naar Portstewart, in de noordkust. In de noordkust blijkt echt heel veel moois te zien zoals de Giant Causeway en een Ropebridge en meerdere bezienswaardigheden. Ik verblijf er in een hostel en ook voor drie nachten. Na Portstewart ga ik naar Derry, waar ik een hostel heb voor een nacht en de laatste nacht zal ik waarschijnlijk doorbrengen op het vliegveld aangezien m'n vlucht terug naar Liverpool alweer om 8 uur 's ochtends vertrekt en ik het niet de moeite waard vind om daar een hostel voor te boeken.

Ik kijk echt heel erg uit naar m'n reisje en heb er ook echt heel erg veel zin in! Bovendien heb ik al weer iets anders om naar uit te kijken als ik terug ben in Chester, want de vrijdag nadat ik terugkomt, krijg ik hoogwaardig bezoek van Ellen de Wit! Voor een weekendje komt ze Chester onveilig maken, zin in!! Voor de oplettenden onder ons die dachten dat ik in het buitenland ging studeren: zodra Ellen weer naar huis is, moet ik flink aan de bak, want dan staan er twee tentamens op het programma. Tot zover dit verslag over m'n terugblikken, vooruitzichten en academische activiteiten. Ik zal proberen over een paar weken weer een verslagje te schrijven met m'n ervaringen en meningen over Ierland en Noord-Ierland.

Doeeeei Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Chester

Iris

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 7039

Voorgaande reizen:

11 Januari 2015 - 15 Juli 2015

Study Abroad in Chester

08 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk in Indonesië

Landen bezocht: